Holland Communication Group groei-obligaties

De doelgroep van Holland Communication Group bestaat uit middelgrote ondernemingen, actief in de BeNeLux met een omzet tussen de € 10.000.000,- en € 50.000.000,- op jaarbasis. HCG richt zich op ondernemingen die middels verdere internationalisatie en/of buy & build een sterke groei kunnen realiseren. Tevens is HCG op zoek naar synergie binnen haar groep, teneinde een solide marktpositie in de BeNeLux te realiseren.

De informatie- en communicatiemarkt heeft in de BeNeLux in snel tempo een totaal nieuwe bandbreedte gekregen. Dit maakt vernieuwend ondernemerschap en innovatie steeds belangrijkere factoren voor groei. Hiermee kan direct worden ingespeeld op de bestaande en nieuwe afzetmarkten met een enorme groeipotentie die door de digitale mogelijkheden van vandaag een enorm publiek weten te bereiken. Deze nieuwe gunstige randvoorwaarden voor ondernemerschap zijn direct herkenbaar binnen de sector: in de periode 2009 – 2019 nam het aantal ondernemingen in de informatie- en communicatiesector met 67 procent toe.

Daar komt bij dat in het jaar 2020, mede door de coronacrisis, allerlei lopende ontwikkelingen in een stroomversnelling geraakt zijn. Dat leidde onder andere tot een ongekende groei in het aantal online consumentenaankopen. De analisten zijn het erover eens dat e-commerce hiermee gevestigd is als de maatvoerende vorm voor retail. In het kielzog van en parallel aan deze aantoonbare transformatie faciliteert een allesomvattend digitaal ecosysteem de gestaag groeiende markten voor mediastreaming, distributie, online (marketing) services, en big data-toepassingen, waardoor de digitale revolutie niet meer weg te denken is in de meeste facetten die ons dagelijks leven vergemakkelijken en kleur geven.

Holland Communication Group investeert in ondernemingen die actief zijn in de informatie- en communicatiesector. Hierbij kan gedacht worden aan ondernemingen die in subsectoren actief zijn zoals:

  • Online services
  • Online research services & small business portals
  • Interactive media & Services
  • Internet marketing
  • Big data & AI
  • Content marketing
  • Performance marketing
  • Branded content
  • Creative & Storytelling

Bovenstaande subsectoren stellen HCG in staat haar klanten met een voorsprong de markt te laten betreden. De subsectoren kunnen door het bestuur worden uitgebreid, naar gelang de onderneming binnen de groep een synergievoordeel realiseert.

Alle ondernemingen waarin HCG investeert dienen in beginsel te voldoen aan onder- staande criteria. HCG investeert in zowel minderheids- als meerderheidsbelangen.

CRITERIA

  • Het hoofdkantoor en het management zijn gevestigd in Nederland of België
  • Het management is bereid om mee te participeren, middels een achtergestelde lening (deze lening is achtergesteld op mogelijke vorderingen van HCG)
  • De investering van HCG per deelneming varieert vanaf 375.000 tot 2.000.000
  • De EBITDA van de MKB-onderneming is minimaal 350.000*
  • De investering realiseert minimaal een vast rendement van 10% op jaarbasis
  • De onderneming heeft een onderscheidende marktpositie
  • De onderneming is actief in een groeimarkt
  • De onderneming is minstens vijf jaar actief

Inschrijven Groei-Obligaties